Időpont: 2012. április. 16. 13:00 - 2012. május. 11. 16:30 (Jelentkezési határidő: 2012. 03. 23.) Helyszín: International Business School - Budapest, 1021 Budapest, Tárogató út 2-4.
Online kommunikációs tréning gyógyszeripari termékmenedzserek részére
A piaci igényekhez igazodva, megnyitjuk az e-pharma tudásközpontot, amely az online B2B és B2C kommunikációs fogásait mutatja be elméleti és gyakorlati megközelítésből gyógyszeripari termékmenedzserek számára.
A vényköteles termékek marketingaktivitása egyre erősebben online területre fokuszál: különböző B2B portálok oldalán, hírlevelében, e-dm levelében hirdet, saját honlappal jelenik meg, így kiemelt fontosságú számára az online megjelenés, és az online marketing ismerete és használata.
2012 áprilisában a MedicalOnline gyógyszeripari divíziója, a Pharma-klub keretében elindítja az első tudásközpontját: online gyógyszermarketing témában.
Időpont: 2012. április 6., 13., 20., 27., május 4., 11.
Két modulban 3 x 4 óra, péntek délutánonként 13.00-17.00
I. modul: online marketing alapképzés – 12 óra
Célcsoport: vényköteles és OTC termékmenedzserek
II. modul: online médiatervezés – 12 óra
Célcsoport: elsősorban vényköteles termékmenedzserek
I. modul – alaptréning 2012. április 6., 13. és 20.
1. alkalom
2012. április 6.
13.00 - 14.30-ig: Versenytárselemzés – kik találhatók jelenleg a gyógyszerpiacon? Ki a célcsoportunk – B2B és B2C piaci körkép. (Orvos – beteg)
B2B és B2C egészségügyi online kiadványok piaci körképe. Kutatási adatok, hirdetők a piacon. Kantar Media Adex adatbázis.
Online versenytárselemzés kutatási módszerei: milyen módszerekkel, hogyan tudjuk feltérképezni versenytársaink online jelenlétét? Mi a jelenlegi piaci pozíciónk (weboldal, marketing, közösségi média, mobil)?
Miben vagyunk erősebbek, gyengébbek, mik a lehetőségeink, veszélyeink az online kommunikációban? SWOT analízis.
Előadó: Ihász Ingrid, CEMP
15.00 – 16.30: Online marketingeszközök használata a gyógyszer-kommunikációban – jogi szabályozás
A vényköteles gyógyszerek promóciójának szabályozása Magyarországon.
Az online orvoslátogatás szabályozása – e-visit
E-dm levél kiküldésének szabályai
Közreműködő esetén a jogi felelősség megosztása
Jogsértő esetek, bírósági gyakorlat ismertetése
Előadó: Dr. Hatházi Vera, ügyvéd
2. alkalom
2012. április 13.
13.00 – 16.30: Online médiaeszközök az OTC és RX kommunikációban
Médiacsatornák erősségei, gyengeségei: melyek a tv, a nyomtatot sajtó, a közterület, a rádió, az internet erősségei és gyengeségei? Hol, mit hirdetünk meg? Hogyan tudjuk elérni a leghatékonyabban célcsoportunkat? Melyek az online eszközök erősségei?
Online marketing eszközökről: milyen online marketing eszközök állnak rendelkezésre a gyógyszerpromóció során? Melyik eszközt mire használjuk? Mik a legfontosabb mutatóik ezeknek az eszközöknek?
Banner: mik azok a bannerek, milyen méreteket használnak ma médiák, melyek a legsikeresebbek? Melyik méretet, mire használjunk? Mivel és hogyan mérjük? Mi az a CT, AV, CTR? Ki készítse el a bannert? Mi szerepeljen a banneren? Mitől fognak kattintani a bannerre?
Online pr: sajtószoba, közlemények, rendezvények, PR cikk. Mit, hogyan, miért? Hogyan mérjük? Hogyan használjuk ezeket az eszközöket?
E-mail: (txt, html), edm, hírlevél: az elektronikus levél típusai
Szponzoráció, partnerség, mint online kommunikációs eszköz a B2B gyógyszer-termékmarketingben
Mobilmarketing: értesítők, feliratkozás, rendezvények, stb.
WEB2 – fórum, chat, sajtószoba, blog, facebook, twitter, stb. mint online kommunikációs eszközök használata a B2B gyógyszer-termékmarketingben.
További online eszközök: keresőmarketing, SEO, PPC kampányok (Google, Facebook, etarget), linkmarketing, vírus-marketing
Előadó: Damjanovich Nebojsa, Senpai Consulting
3. alkalom
2012. április 20.
13.00 – 16.30: E-mail marketingről bővebben
E-mail kommunikáció típusai
Hírlevél, reklám a hírlevélben: saját hírlevél készítése, hírlevélben való szöveges és/vagy képi megjelenés.
E-dm levél: mitől lesz hatékony az elektronikus levél? Hogyan állítsuk össze? Mivel küldjük ki? E-dm levélkiküldő szoftverek a hazai piacon.
Autoresponder levél: mikor, hol, hogyan használjuk a gyógyszer-kommunikáció során.
Levelezőlisták és azok karbantartása
Levelezőszoftverek bemutatása
Előadó: Lőw Márton, Rocketmail
II. modul – haladó szeminárium vényköteles termékek menedzserei részére
4. alkalom
2012. április 27.
13.00 – 14.00: Hazai szaklappiac bemutatása:print és online szaklappiac bemutatása (Melyik kiadó, milyen lapokkal és online felületekkel rendelkezik)
Előadó: Tímár György, Comfit Kft.
14.00 – 16.30: Google Analytics
Mi a webanalitika? Az offline es az online média mérhetősége
A marketing eredményesség mérésének folyamata az adatgyűjtéstől az elemzésen át a cselekvésig
Milyen mutatókat válasszunk és azokat hogyan mérjük?
Célok, konverziók meghatározása és mérése, beállítása a Google Analytics felületén.
Online kampányok mérése és elemzése – út a megtérülés alapú marketing felé
Előadó: Bitay Balázs ROI-Marketing.hu
5. alkalom
2012. május 4.
13.00 – 15.45: Online marketingtervezés – a médiatervezés lépései a tervezéstől a megvalósításig; Kampánytervezés B2B és B2C célcsoport esetén
Ügynökség kontra belső erőforrások: mikor, mit, mire érdemes használni.
A hazai internetező közönség. Internet penetráció, az internetező közönség jellemzői, főbb taralomfogyasztási szokások.
Az online hirdetési piac szereplői. Sales house-ok, ügynökségek – mikor érdemes velük dolgozni
Az online reklámpiac mérete, jellemzői, szegmensei
16.00 – 16.45.:Kampányértékelés
Értékelés, utóértékelés, hatékonyságmérés: mit mérünk, s hogyan értékeljük?
Hogyan optimalizáljuk kampányainkat? Mitől lesz sikeres egy kampány?
Utóértékelés: hogyan és mit mérjünk?
Előadó: Ihász Ingrid, CEMP
6. alkalom
2012. május 11.
13.00 – 14.30: Ergonómia – a hatékony website ismérvei, keresés- és felhasználóbarát website, grafika, szöveg használata
Landing page oldal: az érkező oldal szerepe a kampány sikerességében. Mit, hogyan tervezzünk meg? Ahány eszköz, annyi oldal?
Folyamatelemzés: hol veszítjük el a látogatót? Milyen folyamatok vannak és hogyan működnek weboldalunkon? Mi a célja website-unknak? Mi a regisztráció, hírlevél-feliratkozás, megrendelés, foglalás menete?
Előadó: Lukács Zoltán, RocketMail
15.00 – 16.30: Szövegírás:kinek, mit, hogyan? A kreatív szövegírástól a hatékony szövegekig? Perszonalizálás és egyéb fondorlatok
Mitől hat a reklámszöveg? Az insight alapú szövegírás fogásai
A befogadó határai szövegolvasáskor- az ideális szöveghossz műfaj szerint
Hírlevél, reklám a hírlevélben: saját hírlevél készítése, hírlevélben való szöveges és/vagy képi megjelenés.
E-dm levél: mitől lesz hatékony az elektronikus levél? Hogyan állítsuk össze? A kép és a szöveg viszonya az e-dm levélben.
Interaktív online felületek, milyen kreatív anyag késztet interakcióra?
Egy 57 éves, frissen kezelni kezdett hypertoniás, dohányzó férfibetegnél korábban, hegymenetben jelentkezett már anginaszerű panasza, ami miatt kardiológushoz előjegyezték. Most favágás közben jelentkezett retrosternalis szorító-markoló fájdalom.
Amennyiben a képalkotó szakemberek számára rendelkezésre áll egy iPhone vagy egy iPad készülék, rengeteg minőségi radiológia-orientált alkalmazás közül választhatnak. A más operációs rendszert használók számára jelenleg sokkal korlátozottabbak a lehetőségek.
Úgy látszik, a fül- orr- gégészetet egyre szorosabb szálak fűzik össze a babasamponnal. Most kiderült, hogy alkalmas nasenendoscopia, azaz orrtükrözés során páramentesítésre is, legalábbis thaiföldi kollégák szerint.
Azok számára, akik tudják, mik a gyógyszer hatóanyagai, a mélyvénás trombózis miatti halálesetekről szóló hír nem annyira meglepő. A Diane kombinációban tartalmaz ciproteron-acetátot és az etinil-ösztradiolt.