e-Pharma Communication

Online kommunikációs tréning gyógyszeripari termékmenedzserek részére

A piaci igényekhez igazodva, megnyitjuk az e-pharma tudásközpontot, amely az online B2B és B2C kommunikációs fogásait mutatja be elméleti és gyakorlati megközelítésből gyógyszeripari termékmenedzserek számára.

A vényköteles termékek marketingaktivitása egyre erősebben online területre fokuszál: különböző B2B portálok oldalán, hírlevelében, e-dm levelében hirdet, saját honlappal jelenik meg, így kiemelt fontosságú számára az online megjelenés, és az online marketing ismerete és használata.

2012 áprilisában a MedicalOnline gyógyszeripari divíziója, a Pharma-klub keretében elindítja az első tudásközpontját: online gyógyszermarketing témában.

Időpont: 2012. április 6., 13., 20., 27., május 4., 11.

Két modulban 3 x 4 óra, péntek délutánonként 13.00-17.00

  • I. modul:          online marketing alapképzés – 12 óra

Célcsoport: vényköteles és OTC termékmenedzserek

  • II. modul: online médiatervezés – 12 óra

Célcsoport: elsősorban vényköteles termékmenedzserek 

I. modul – alaptréning 2012. április 6., 13. és 20. 

1. alkalom

2012. április 6.

13.00 - 14.30-ig: Versenytárselemzés – kik találhatók jelenleg a gyógyszerpiacon? Ki a célcsoportunk – B2B és B2C piaci körkép. (Orvos – beteg

B2B és B2C egészségügyi online kiadványok piaci körképe. Kutatási adatok, hirdetők a piacon. Kantar Media Adex adatbázis.

Online versenytárselemzés kutatási módszerei: milyen módszerekkel, hogyan tudjuk feltérképezni versenytársaink online jelenlétét? Mi a jelenlegi piaci pozíciónk (weboldal, marketing, közösségi média, mobil)?

Miben vagyunk erősebbek, gyengébbek, mik a lehetőségeink, veszélyeink az online kommunikációban? SWOT analízis.

Előadó: Ihász Ingrid, CEMP  

15.00 – 16.30: Online marketingeszközök használata a gyógyszer-kommunikációban – jogi szabályozás 

A vényköteles gyógyszerek promóciójának szabályozása Magyarországon.

Az online orvoslátogatás szabályozása – e-visit

E-dm levél kiküldésének szabályai

Közreműködő esetén a jogi felelősség megosztása

Jogsértő esetek, bírósági gyakorlat ismertetése

Előadó: Dr. Hatházi Vera, ügyvéd

2. alkalom

2012. április 13. 

13.00 – 16.30: Online médiaeszközök az OTC és RX kommunikációban 

Médiacsatornák erősségei, gyengeségei: melyek a tv, a nyomtatot sajtó, a közterület, a rádió, az internet erősségei és gyengeségei? Hol, mit hirdetünk meg? Hogyan tudjuk elérni a leghatékonyabban célcsoportunkat? Melyek az online eszközök erősségei?

Online marketing eszközökről: milyen online marketing eszközök állnak rendelkezésre a gyógyszerpromóció során? Melyik eszközt mire használjuk? Mik a legfontosabb mutatóik ezeknek az eszközöknek?

Banner: mik azok a bannerek, milyen méreteket használnak ma médiák, melyek a legsikeresebbek? Melyik méretet, mire használjunk? Mivel és hogyan mérjük? Mi az a CT, AV, CTR? Ki készítse el a bannert? Mi szerepeljen a banneren? Mitől fognak kattintani a bannerre?

Online pr: sajtószoba, közlemények, rendezvények, PR cikk. Mit, hogyan, miért? Hogyan mérjük? Hogyan használjuk ezeket az eszközöket?

E-mail: (txt, html), edm, hírlevél: az elektronikus levél típusai

Szponzoráció, partnerség, mint online kommunikációs eszköz a B2B gyógyszer-termékmarketingben

Mobilmarketing: értesítők, feliratkozás, rendezvények, stb.

WEB2 – fórum, chat, sajtószoba, blog, facebook, twitter, stb. mint online kommunikációs eszközök használata a B2B gyógyszer-termékmarketingben.

További online eszközök: keresőmarketing, SEO, PPC kampányok (Google, Facebook, etarget), linkmarketing, vírus-marketing

Előadó: Damjanovich Nebojsa, Senpai Consulting 

3. alkalom

2012. április 20.

13.00 – 16.30: E-mail marketingről bővebben 

E-mail kommunikáció típusai      

Hírlevél, reklám a hírlevélben: saját hírlevél készítése, hírlevélben való szöveges és/vagy képi megjelenés.

E-dm levél: mitől lesz hatékony az elektronikus levél? Hogyan állítsuk össze? Mivel küldjük ki? E-dm levélkiküldő szoftverek a hazai piacon.

Autoresponder levél: mikor, hol, hogyan használjuk a gyógyszer-kommunikáció során.

Levelezőlisták és azok karbantartása

Levelezőszoftverek bemutatása


Előadó: Lőw Márton, Rocketmail 

II. modul – haladó szeminárium vényköteles termékek menedzserei részére 

4. alkalom

2012. április 27.

13.00 – 14.00: Hazai szaklappiac bemutatása: print és online szaklappiac bemutatása (Melyik kiadó, milyen lapokkal és online felületekkel rendelkezik)  

Előadó: Tímár György, Comfit Kft. 

14.00 – 16.30: Google Analytics

Mi a webanalitika? Az offline es az online média mérhetősége

A marketing eredményesség mérésének folyamata az adatgyűjtéstől az elemzésen át a cselekvésig

Milyen mutatókat válasszunk és azokat hogyan mérjük?

Célok, konverziók meghatározása és mérése, beállítása a Google Analytics felületén.

Online kampányok mérése és elemzése – út a megtérülés alapú marketing felé

Előadó: Bitay Balázs ROI-Marketing.hu

 

5. alkalom

2012. május 4. 

13.00 – 15.45: Online marketingtervezés – a médiatervezés lépései a tervezéstől a megvalósításig; Kampánytervezés B2B és B2C célcsoport esetén

Brief – kutatás – stratégia – taktika – vásárlás – menedzsment – értékelés. Célok meghatározása – marketing, kommunikáció, média, kampány. Médiafelületek kiválasztása, vásárlási módok, ajánlatkérés, ár/érték arány meghatározása

Ügynökség kontra belső erőforrások: mikor, mit, mire érdemes használni.

A hazai internetező közönség. Internet penetráció, az internetező közönség jellemzői, főbb taralomfogyasztási szokások.

Az online hirdetési piac szereplői. Sales house-ok, ügynökségek – mikor érdemes velük dolgozni

Az online reklámpiac mérete, jellemzői, szegmensei

16.00 – 16.45.:  Kampányértékelés

Értékelés, utóértékelés, hatékonyságmérés: mit mérünk, s hogyan értékeljük?

Hogyan optimalizáljuk kampányainkat? Mitől lesz sikeres egy kampány?

Utóértékelés: hogyan és mit mérjünk?


Előadó: Ihász Ingrid, CEMP

6. alkalom

2012. május 11. 

13.00 – 14.30: Ergonómia – a hatékony website ismérvei, keresés- és felhasználóbarát website, grafika, szöveg használata

Landing page oldal: az érkező oldal szerepe a kampány sikerességében. Mit, hogyan tervezzünk meg? Ahány eszköz, annyi oldal?     

Folyamatelemzés: hol veszítjük el a látogatót? Milyen folyamatok vannak és hogyan működnek weboldalunkon? Mi a célja website-unknak? Mi a regisztráció, hírlevél-feliratkozás, megrendelés, foglalás menete?

Előadó: Lukács Zoltán, RocketMail   

15.00 – 16.30: Szövegírás: kinek, mit, hogyan? A kreatív szövegírástól a hatékony szövegekig? Perszonalizálás és egyéb fondorlatok   

Mitől hat a reklámszöveg? Az insight alapú szövegírás fogásai

A befogadó határai szövegolvasáskor- az ideális szöveghossz műfaj szerint

Hírlevél, reklám a hírlevélben: saját hírlevél készítése, hírlevélben való szöveges és/vagy képi megjelenés.

E-dm levél: mitől lesz hatékony az elektronikus levél? Hogyan állítsuk össze? A kép és a szöveg viszonya az e-dm levélben.

Interaktív online felületek, milyen kreatív anyag késztet interakcióra?

Kreatív bannerek fajtái és mechanizmusa

Kreatív megjelenés mobil eszközökön

Előadó: Füleki Bettina, Budapest Adschool

Részvételi díj:

1. vagy 2. modul esetén 90 000 Ft +áfa
1. + 2. modul esetén 160 000 Ft +áfa

PROGRAM

JELENTKEZÉSI LAP

blog

Egy 57 éves, frissen kezelni kezdett hypertoniás, dohányzó férfibetegnél korábban, hegymenetben jelentkezett már anginaszerű panasza, ami miatt kardiológushoz előjegyezték. Most favágás közben jelentkezett retrosternalis szorító-markoló fájdalom.

Amennyiben a képalkotó szakemberek számára rendelkezésre áll egy iPhone vagy egy iPad készülék, rengeteg minőségi radiológia-orientált alkalmazás közül választhatnak. A más operációs rendszert használók számára jelenleg sokkal korlátozottabbak a lehetőségek.

Úgy látszik, a fül- orr- gégészetet egyre szorosabb szálak fűzik össze a babasamponnal. Most kiderült, hogy alkalmas nasenendoscopia, azaz orrtükrözés során páramentesítésre is, legalábbis thaiföldi kollégák szerint.

Azok számára, akik tudják, mik a gyógyszer hatóanyagai, a mélyvénás trombózis miatti halálesetekről szóló hír nem annyira meglepő. A Diane kombinációban tartalmaz ciproteron-acetátot és az etinil-ösztradiolt.