Egészségügyi marketing
A privatizáció irányába haladó egészségügyi járóbeteg-ellátásban egyre több üzleti elem jelenik meg, elsősorban a vállalkozó orvosok tevékenységében. A gazdasági kényszer és az eredményesség igénye miatt a kötelezően meghatározott vagy szerződésben vállalt szakmai alaptevékenységüket sokan olyan elemekkel egészítik ki, amelyek sikere nagyban függ a marketing tudatos alkalmazásától.
Bár az orvosok többsége ma is az egészségbiztosítási pénztártól várja plusz tevékenységei javadalmazását, a sikeres orvosok (vállalkozások) egyre több kiegészítő szolgáltatást nyújtanak az általuk elérhető betegkör részére, többségét szabad piaci alapokon.
Nem könnyű tudomásul venni, hogy a szakmai elismerés nem elegendő ahhoz, hogy valaki gazdaságilag is sikeres legyen az egészségügyben. A siker attól is függ, hogy mennyire ismerjük és használjuk ki a marketinglehetőségeket és a piacot befolyásoló egyéb tényezőket. A siker kulcsa sok esetben nem más, mint helyesen felmérni egy adott szolgáltatás keresletét és megtalálni a legcélravezetőbb utakat a páciensek megnyeréséhez.
Marketingstratégia
A marketing a piaci viszonyokra való reagálás és a piacbefolyásolás módszereinek ismerettára. Tágabb értelemben a marketing a szolgáltatást nyújtó közösség (cég, vállalkozás) egészére kiterjedő szolgáltatási filozófia, szemléletmód.
Az egészségügyi marketing stratégiai tevékenység. Módszereivel elemezhetjük az elérhető pácienskört, meghatározhatjuk a gazdasági nyereség érdekében bevezetni kívánt szolgáltatásokat. Tevékenységünket – a mindenkori szabályozók és az orvosetikai alapelvek figyelembevételével – megismertethetjük a szolgáltatás potenciális igénybevevőivel, kialakíthatjuk szolgáltatásaink árait, megszervezhetjük a szolgáltatás folyamatát.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!