Marketingstratégiák a betegforgalom növelésére
Kommentár: Dr. Veszprémi Béla
A marketing Magyarországon az orvosi tevékenység vonatkozásában kevésbé elterjedt, mint a gazdasági élet más területein. Az Egyesült Államokban különböző orvosi szakterületek képviselői veszik igénybe a marketing adta lehetőségeket. Az egyes módszerek hatékonysága különböző lehet, ezért ugyanúgy, mint az orvoslásban, meg kell határozni az elérendő célt. E folyamatok megtervezésébe célszerű bevonni egy külső marketing-tanácsadót. A tanácsadó munkájának nyomon követésével tanulhatunk módszereikből. Fontos egy profi honlap megtervezése, melynek a rendelési időn kívül a speciális szakterületeket, az elérhetőséget, az előjegyzés lehetőségét is tartalmaznia kell. Hazánkban is egyre több ilyennel találkozunk az interneten. Azok az oldalak igazán hasznosak, amelyek megjelennek a nagy keresőoldalak listáin.
A marketing része a reklám, a tájékoztató brosúrák, az újságcikkek, poszterek, hirdetések, előadások is, de emellett beletartozik az orvos külső megjelenése, a rendelő tisztasága, a stílus, ahogy a betegekkel beszél, hogyan válaszol a kérdésekre, hogyan magyarázza el a kezelés lényegét. Tehát ha igazán sikeresen akar működni egy orvos, a kezelés tökéletes elvégzése mellett marketingszakembernek is kell lennie. A marketing eredményessége vagy esetleg hiánya nagymértékben befolyásolja az orvos sikerességét, ismertségét: ha hatékony és jól megtervezett, egyre több beteg keresi fel a rendelőt.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!