hirdetés

Marketingstratégiák a betegforgalom növelésére

Peter E. Bentivegna, a Massachusetts állambeli Cape Codban dolgozó plasztikai sebész a kezet érintő leggyakoribb rendellenességekről tartott előadásokat a helyi művelődési házakban, és alkalmanként öt-tíz új beteggel bővítette praxisát. A Kentucky állambeli Lexingtonban működő gyermekgyógyászati praxisa felépítéséhez Katrina Hood egyik munkatársával együtt szülőknek tartott ingyenes tanácsadást a bölcsődébe járó kisgyermekek körében jelentkező megbetegedésekről, a leendő szülőknek pedig a várandósgondozás során adott felvilágosítást. Jeffrey A. Elting úgy véli, a rádióhirdetéseknek köszönheti az általa vezetett washingtoni családorvosi praxis forgalmának megkétszereződését. John C. Johnson, aki a sürgősségi orvostan specialistája az Indiana állambeli Valparaisóban, az utak mentén jól láthatóan elhelyezett hirdetőtáblákra esküszik. Véleménye szerint „előfordul, hogy az embereknek évekig nincs szükségük az általunk nyújtott ellátásra, de arra emlékezni fognak, hogy nap mint nap elhaladtak a rendelőnk mellett, és ha egyszer mégis szükségük lesz ránk, arra veszik majd útjukat.

Kommentár: Dr. Veszprémi Béla

A marketing Magyarországon az orvosi tevékenység vonatkozásában kevésbé elterjedt, mint a gazdasági élet más területein. Az Egyesült Államokban különböző orvosi szakterületek képviselői veszik igénybe a marketing adta lehetőségeket. Az egyes módszerek hatékonysága különböző lehet, ezért ugyanúgy, mint az orvoslásban, meg kell határozni az elérendő célt. E folyamatok megtervezésébe célszerű bevonni egy külső marketing-tanácsadót. A tanácsadó munkájának nyomon követésével tanulhatunk módszereikből. Fontos egy profi honlap megtervezése, melynek a rendelési időn kívül a speciális szakterületeket, az elérhetőséget, az előjegyzés lehetőségét is tartalmaznia kell. Hazánkban is egyre több ilyennel találkozunk az interneten. Azok az oldalak igazán hasznosak, amelyek megjelennek a nagy keresőoldalak listáin.
  A marketing része a reklám, a tájékoztató brosúrák, az újságcikkek, poszterek, hirdetések, előadások is, de emellett beletartozik az orvos külső megjelenése, a rendelő tisztasága, a stílus, ahogy a betegekkel beszél, hogyan válaszol a kérdésekre, hogyan magyarázza el a kezelés lényegét. Tehát ha igazán sikeresen akar működni egy orvos, a kezelés tökéletes elvégzése mellett marketingszakembernek is kell lennie. A marketing eredményessége vagy esetleg hiánya nagymértékben befolyásolja az orvos sikerességét, ismertségét: ha hatékony és jól megtervezett, egyre több beteg keresi fel a rendelőt.

A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!

A kulcsos tartalmak megtekintéséhez orvosi regisztráció (pecsétszám) szükséges, amely ingyenes és csak 2 percet vesz igénybe.
E-mail cím:
Jelszó:

cimkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

blog

Egy 57 éves, frissen kezelni kezdett hypertoniás, dohányzó férfibetegnél korábban, hegymenetben jelentkezett már anginaszerű panasza, ami miatt kardiológushoz előjegyezték. Most favágás közben jelentkezett retrosternalis szorító-markoló fájdalom.

Amennyiben a képalkotó szakemberek számára rendelkezésre áll egy iPhone vagy egy iPad készülék, rengeteg minőségi radiológia-orientált alkalmazás közül választhatnak. A más operációs rendszert használók számára jelenleg sokkal korlátozottabbak a lehetőségek.

Úgy látszik, a fül- orr- gégészetet egyre szorosabb szálak fűzik össze a babasamponnal. Most kiderült, hogy alkalmas nasenendoscopia, azaz orrtükrözés során páramentesítésre is, legalábbis thaiföldi kollégák szerint.

Azok számára, akik tudják, mik a gyógyszer hatóanyagai, a mélyvénás trombózis miatti halálesetekről szóló hír nem annyira meglepő. A Diane kombinációban tartalmaz ciproteron-acetátot és az etinil-ösztradiolt.